Gymnastiekvereniging Prinses Marijke

Gymnastiek
Gymnastiek is een leuke manier om je kind op een veilige manier uit te dagen tot ontwikkeling en is goed voor de algemene gezondheid. Tijdens de gymnastiekles wordt op een speelse manier aandacht besteed aan bewegingen en oefeningen die kinderen goed moeten leren beheersen en die goed zijn voor de ontwikkeling van de motoriek.

Gymnastiek is de basis voor alle sporten. De lesgroepen zijn als volgt onder verdeeld: peuters, groep 1 t/m 3,
groep 4 t/m 8

Turnen

Turnen is een individuele sport die wordt uitgevoerd met behulp van toestellen. Het is een atletische sport waarbij op bekwame wijze fysieke kracht-, lenigheids- en evenwichtsoefeningen moeten worden uitgevoerd op de mat, evenwichtsbalk, brug en trampoline/springplank.

Binnen de vereniging is het mogelijk om te turnen op je eigen niveau. De trainers zullen er alles aan doen om ieder, op een ontspannen manier, maximaal te laten presteren op zijn of haar eigen niveau.

Er wordt de mogelijkheid geboden om deel te nemen aan wedstrijden op regionaal niveau. De wedstrijdsleden worden op hun eigen niveau ingedeeld door de trainers.

Kids Swing

Tijdens de lessen van Kids Swing worden er verschillende stijlen van dans aangeleerd, daarnaast worden de kinderen gestimuleerd om zelf stukjes dans te ontwerpen. Iedereen kan mee doen want plezier en ontwikkeling op eigen niveau staat bovenaan.

Swing it

De lessen van Swing it bestaan uit gevarieerde lessen die veel bestaan uit dansen en springen. Bij het dansen worden er stukken dans aangeleerd door de lesgever, en word je gestimuleerd om gezamenlijk dansen te ontwerpen. Bij het springen wordt gebruik gemaakt van verschillende materialen, voornamelijk de trampoline. Tijdens de springlessen spring je op eigen niveau, word je uitgedaagd om grenzen te verlengen en te vertrouwen op degene die jou opvangt.

Sport Fit

Tijdens de lessen van Sport Fit wordt er een gevarieerd lesprogramma aangeboden, namelijk o.a. Aerobics, Pilatus, Tae bo, Fysio bal, Steps en Gymnastiek. Iedereen kan op zijn of haar niveau en binnen diens mogelijkheden deel nemen aan de lessen.

Stay Fit

Tijdens de lessen van Stay Fit wordt er een gevarieerd lesprogramma aangeboden.